Inzichten

Een carrousel op je website

Gaaf hoor zo’n carrousel op de website, dat wil ik ook graag. Dat hoor ik mijn klanten vaak zeggen. Dit is een slecht idee. Het is bewezen dat een carrousel niet werkt! Bezoekers gaan echt niet zitten wachten totdat alle slides voorbij zijn gekomen. Nadeel is dat deze content ook allemaal geladen moet worden in je pagina. Kortom, je website wordt er trager van. Dat wil je niet!

Welkom op je homepage

Als je een winkel inloopt verwelkomt het personeel je dan ook met ” welkom in onze winkel”? Waarom zou je dat dan op je website wel doen? Bezoekers komen met een doel en zitten niet op deze “hoffelijkheid” te wachten. Kom liever direct to the point! Is ook nog eens beter voor je zoekmachine resultaten, want hoe meer belangrijk woorden vooraan in je tekst staan, hoe beter.

Formulieren met aanwijzingen in de vakjes

Zodra je dan je muis in een vakje zet is de aanwijzing verdwenen…lekker handig dus. Zet gewoon de aanwijzingen boven de invulvelden. Maakt het niet moeilijk dan nodig is. O ja, bezoekers houden niet van formulieren (belastingformulieren). Vraag alleen wat echt nodig is en begin met het veld dat ze het liefst invullen. En dat is vaak het veld met een vraag op opmerking.

Teksten op een website moeten altijd kort zijn

Kort en bondig schrijven is een goede gewoonte op een website. Het hangt er ook nogal vanaf wat je de bezoeker te bieden hebt. Een simpel product heeft niet veel uitleg nodig. Een complex product daarin tegen wel. Daar is niets mis mee. Teksten op een website zijn niet zomaar te lang, onoverzichtelijk onduidelijke teksten wel….

Er moeten foto’s op de website

Alleen als ze wat toevoegen! Gewoon maar wat “stock foto’s” op je website zetten is geen goed idee. Bezoekers herkennen dit soort foto’s (onbewust) direct en associëren dit dan met jouw bedrijf of aanbod.

Een cliché…. weg ermee!

Hoe vaak zie je ze niet: Ontzorgen, jong en dynamisch bedrijf, wij denken met je mee,  Onbewust gaat de “bullshitradar” aan. Dit soort loze termen bewijzen niets. Als je een stelling inneemt, bewijs deze dan ook!

Ik wil graag een simpele website 

Oei, dat is het lastigste wat er is. Vaak wordt gedacht dat een simpele website een nadeel zou zijn. Waarom denk je dat bijvoorbeeld Marktplaatst of krantenwebsites er zo simpel uit zien? Omdat ze overzichtelijk zijn, ondanks dat ze veel content bieden. Het is dus een heel goed idee om een simpele website te willen. Het maken is wat lastiger, gelukkig heeft MulderMedia veel ervaring met “Less is more”.

De website moet er mooi uitzien

Ik heb nog nooit iemand gesproken die op zoek was naar een mooie website. Je aanbod of product dàt is waar de bezoeker naar op zoek is. Of iets mooi is of niet is ook nogal subjectief. Een verzorgde website is wel belangrijk. Het brein denkt: Onverzorgd, dan zal de dienst of product ook wel onverzorgd zijn.

Jezelf als het belangrijkste

Direct van alles op je homepage vertellen over wat je bent en wat je belangrijk vindt. Denk je echt dat het een bezoeker in eerste instantie iets kan schelen? Heb jij de oplossing die ik zoek? Dat is wat een bezoeker wil weten. Later bij “over ons” kan je gerust je gang gaan over waar je bedrijf voor staat.

Je homepage als belangrijkste pagina 

De homepage is vaak een opsomming van je producten of dienstenaanbod. Kortom, als snel een allegaartje van producten en diensten. Juist specifieke pagina’s (die over 1 onderwerp gaan) zijn heel belangrijk voor bezoekers. Daar lezen ze immers specifiek