Oeps! Dat komt even hard aan. Zeker omdat het er zo mooi uitziet op de website. Dat klopt, maar dat is niet het doel van je website toch?
Omdat het er mooi uit ziet? Ik denk het wel. Het is gemakkelijk scoren omdat de opdrachtgever het mooi vindt. “En omdat website X het ook heeft, moet ik het ook hebben”.
Omdat het veel kostbare ruimte inneemt. Ruimte die je kunt gebruiken om je unieke aanbod te doen. Ook maakt het je site trager; de afbeelding moet per slot van rekening geladen worden. Tenslotte leidt het enorm af van de inhoud (content) waar je uiteindelijk je klant mee overtuigt.
Ik weet het; het doet even pijn. Uiteindelijk wordt je site er beter van. Je bedient je bezoeker beter en dat is werkelijk wat telt.
Mensen zijn visueel ingesteld. Maak daar zo goed mogelijk gebruik van. Afbeeldingen zijn ter ondersteuning van je website in plaats van als afleiding.
Kleine afbeeldingen met daarin een hele goede, verleidelijke tekst. Op die manier breng je sfeer over en kun je direct je onweerstaanbare aanbod doen.