Je wilt toch dat je bedrijf of dienst serieus genomen wordt? Wij maken onweerstaanbare websites.

Je website een visitekaartje? Laat me niet lachen!

Sorry dat ik het zeg, maar als ik de opmerking lees “je website is je digitale visitekaartje” krijg ik overal jeuk.

Wat is dat voor belachelijk achterhaalde opmerking?

Ik mag toch hopen dat je je website wel anders ziet dan "een visitekaartje op internet"? Waarom zou je het daar dan niet bij laten scheelt heel veel gedoe en tijd.

Je zou wel gek zijn zoveel te investeren en zoveel moeite te nemen om alleen maar een visitekaartje op internet te zetten. 

Meer dan een visitekaartje op internet…..

  • Kan je met een visitekaartje laten zien wat je allemaal voor diensten aanbiedt?
  • Kan je een portfolio tonen om je klanten te overtuigen?
  • Kan je online contact opnemen met je visitekaartje?

Kortom als iemand beweert dat je website een visitekaartje op internet is, doe me een lol en geeft deze persoon mijn visitekaartje, er is ruimte voor verbetering….

De Homepage, minder belangrijk dan je denkt!
Vorige

De Homepage, minder belangrijk dan je denkt!

Leave review

Vaak wordt er (te) veel tijd besteed aan de homepage. Logisch zou je denken….. Toch is de homepage minder belangrijk waarom is dat zo?

De meeste bezoekers komen niet via de homepage maar via zoekmachines!

Grote kans dat ze gericht zoeken en dus eerder op een productpagina terecht komen. Het is dus erg belangrijk om juist veel tijd aan deze productpagina’s te besteden. Juist op de productpagina’s kan je perfect uitleggen en de “diepte” ingaan.

Zie de homepage als een etalage van een winkel

In deze etalage laat je in het kort zien wat je kunt verwachten. In de winkel zelf vind je dan de producten uitgebreid in alle variaties met bijbehorende informatie.

De homepage is dus om te “lokken”

Omdat de homepage zo algemeen is, is deze pagina niet goed te optimaliseren voor de bezoekers en dus ook niet voor Google. 

Waarvoor is de homepage dan wel?

Een globale indruk geven en verwijzen naar de belangrijkste productpagina’s en je unieke aanbod doen daar is de homepage voor.

Read More
Maak je Hero niet te belangrijk
Volgende

Maak je Hero niet te belangrijk

Leave review

De bezoeker heeft er niets aan!

Oeps! Dat komt even hard aan. Zeker omdat het er zo mooi uitziet op de website. Dat klopt, maar dat is niet het doel van je website toch?

Waarom zie je het dan zo vaak?

Omdat het er mooi uit ziet? Ik denk het wel. Het is gemakkelijk scoren omdat de opdrachtgever het mooi vindt. “En omdat website X het ook heeft, moet ik het ook hebben”.

Waarom beter van niet?

Omdat het veel kostbare ruimte inneemt. Ruimte die je kunt gebruiken om je unieke aanbod te doen. Ook maakt het je site trager; de afbeelding moet per slot van rekening geladen worden. Tenslotte leidt het enorm af van de inhoud (content) waar je uiteindelijk je klant mee overtuigt.

Durf ballast te schrappen van je site

Ik weet het; het doet even pijn. Uiteindelijk wordt je site er beter van. Je bedient je bezoeker beter en dat is werkelijk wat telt.

Afbeeldingen zijn belangrijk

Mensen zijn visueel ingesteld. Maak daar zo goed mogelijk gebruik van. Afbeeldingen zijn ter ondersteuning van je website in plaats van als afleiding.

Alternatief:

Kleine afbeeldingen met daarin een hele goede, verleidelijke tekst. Op die manier breng je sfeer over en kun je direct je onweerstaanbare aanbod doen.

Read More