Je wilt toch dat je bedrijf of dienst serieus genomen wordt? Wij maken onweerstaanbare websites.

Je moet er niet aan denken dat je website gehackt wordt!

Websites liggen voortdurend onder vuur. Dagelijks hoor je in de media wel berichten over websites of internet diensten die gehackt zijn of dat er gegevens op straat liggen.

Wat er bijvoorbeeld gebeurt wanneer je website gehackt wordt, is dat je site wordt aangepast door de hackers. Zij zetten er dan spam op. Hierbij worden bijvoorbeeld pagina’s aangemaakt met reclameboodschappen en links naar andere sites. Een andere mogelijkheid is dat er virussen beschikbaar worden gemaakt via de website, zodat nietsvermoedende bezoekers vervolgens virussen binnen krijgen. Dit worden ook wel phishing websites genoemd.

Hacks zijn dus een serieuze bedreiging voor de website en bezoekers die erop komen

Dan is het  ook niet meer dan logisch dat een website door de zoekmachines ‘lager’ worden getoond in de zoekresultaten. Ook wordt er een melding weergegeven dat de website schade kan toebrengen aan de computer of dat de website mogelijk gehackt is.

Help, hoe kan dit?

De meeste websites die gehackt worden maken gebruik van verouderde website software. Het is dus enorm belangrijk de laatste versies van de software te gebruiken. Het is niet voor niets dat Windows en Mac software regelmatig updates op je computer installeren.

Een website bestaat uit verschillende software pakketten.

Zo zijn het contactformulier, een fotoboek, maar ook de teksteditor waarmee je teksten bewerkt op je webpagina zet, software pakketten.

Het is belangrijk dat deze software up-to-date is, zie het als een APK van je auto.

Hackers proberen steeds op andere manieren websites te hacken. Software makers repareren hun software weer zodat hacken weer even onmogelijk is….  totdat het spel weer van voor af aan begint. Door de meest actuele versies van de software te gebruiken beperkt je het gehackt worden enorm.

Wat kan MulderMedia doen?

Simpel: Je website up-to-date houden zodat de kans dat je gehackt wordt minimaal is.

MulderMedia introduceert: Websitemonitor:

  • MulderMedia monitort niet alleen als er updates zijn, maar ziet ook als er iets ‘raars’ op je website aan de hand is.
  • Een maal per jaar een vast bedrag (dus niet afhankelijk van het aantal updates in dat jaar)
  • Voor iedere update maakt MulderMedia een complete back-up van je website. Handig als er uiteindelijk toch iets mis mocht gaan.
  • Websitemonitor is inclusief een extra beveiligingsmuur (firewall) op je website (daarmee wordt veel ellende voorkomen)

Prima dat wil ik wel hoe nu verder?

Neem CONTACT met ons op, dan regelen we het voor je.

Wat als ik er voor kies niets te doen?

Even goede vrienden natuurlijk. Misschien blijft je website wel gewoon werken, maar als het mis gaat heb je een probleem! Het repareren van een gehackte website is een lastig en tijdrovend (kostbaar) proces.

Hoe groot is kans dat ik alsnog slachtoffer word van een hacker ook al maak ik gebruik van de websitemonitor?

Uit te sluiten is een hack nooit! Het blijft een “kat en muis” spel. Doordat MulderMedia de updates voortdurend toepast is de kans minimaal dat je slachtoffer wordt van een hacker. Ook beschikt MulderMedia over een back-up van je website zodat we je site snel weer in de lucht kunnen brengen.

Je logo is minder belangrijk dan je denkt.
Vorige

Je logo is minder belangrijk dan je denkt.

Leave review

Dit maak ik vaak mee bij mijn klanten. Het logo moet vooral groot en prominent op de website staan……..maar is dat wel zo’n goed idee?

Je eigen logo roept een bepaald gevoel bij jezelf op, een stukje emotie. Je hebt er vaak lang over nagedacht en een grafisch vormgever heeft het voor gemaakt wat vaak niet goedkoop is. Dus dan wil je het logo ook graag duidelijk (groot) op je website.

Dus niets mis mee toch om het logo duidelijk zichtbaar op je site te plaatsen?

Jawel! Het logo neemt vaak (te) veel ruimte in waardoor de inhoud van de site veel lager komt te staan dan nodig is! Dit terwijl de inhoud het belangrijkste van je website is.

Realiseer je altijd: Een bezoeker zoekt naar een oplossing voor een probleem en let daarbij, zeker niet in eerste instantie, op je logo.

Het is dus verstandig om geen ruimte te ‘verspillen’. Overigens zijn logo’s voor bezoekers niet altijd even duidelijk, maak daarom altijd gebruik van een goede “tagline”. Dit is een ultra korte tekst die beschrijft wat je precies doet.

iconmetlogo

Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud

Read More
Waarom is een unieke website geen goed idee?
Volgende

Waarom is een unieke website geen goed idee?

Leave review

Heel simpel: Een bezoeker is een kudde dier! De meeste websites werken op dezelfde manier en zijn ook volgens een bepaalde gedachte ingedeeld.

Dat geldt zeker voor de navigatie en de indeling. Navigatie Bovenaan, links boven het logo (aanklikbaar), onderaan de pagina de "footer" met daarin de belangrijkste pagina's en contact informatie.

Deze werkwijze is bekend bij de bezoeker. Als je daar van gaat afwijken bestaat de kans dat de bezoeker "verwart raakt" en niet vindt wat hij of ze zoekt.

Resultaat? Dááág

bezoeker! Een goed design en fraaie opmaak versterken de eerste indruk. Houd er rekening mee dat een bezoeker vooral op zoek is naar de dienst die jij kunt bieden! De inhoud van je website moet dus altijd centraal staan.

Wil jij ook een website die wel werkt? (en er ook goed uit ziet)

Read More