Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud

Je wilt toch dat je bedrijf of dienst serieus genomen wordt? Wij maken onweerstaanbare websites.

Een trage website? Irritant voor je klanten (en voor Google)

Zo dat is er uit :-) Het is maar al te waar. Bezoekers hebben geen geduld. Een trage website is echt een wegklik moment. Google weet dat als geen anders en heeft als doelstelling zo snel mogelijk goede zoekresultaten tonen. Als een link naar een een site een negatieve ervaring opleverd zal Google deze ervaring gebruiken om dit bezoek minder snel als zoekresultaat te tonen.

Wat doen we daar aan?

De partij waarbij de website is onder gebracht (webhost) is voor een groot gedeelte de oorzaak van een trage website. Dat is dan ook de reden waarom MulderMedia niet afhankelijk wil zijn van externe bedrijven.

De techniek achter de website doet ook veel.: Goed op maat geleverde afbeeldingen maken je site al sneller. Ook het gebruik van goede "snelle" programeer code helpt. 

Waarom is een unieke website geen goed idee?
Vorige

Waarom is een unieke website geen goed idee?

Laat een reactie achter

Heel simpel: Een bezoeker is een kudde dier! De meeste websites werken op dezelfde manier en zijn ook volgens een bepaalde gedachte ingedeeld.

Dat geldt zeker voor de navigatie en de indeling. Navigatie Bovenaan, links boven het logo (aanklikbaar), onderaan de pagina de "footer" met daarin de belangrijkste pagina's en contact informatie.

Deze werkwijze is bekend bij de bezoeker. Als je daar van gaat afwijken bestaat de kans dat de bezoeker "verwart raakt" en niet vindt wat hij of ze zoekt.

Resultaat? Dááág

bezoeker! Een goed design en fraaie opmaak versterken de eerste indruk. Houd er rekening mee dat een bezoeker vooral op zoek is naar de dienst die jij kunt bieden! De inhoud van je website moet dus altijd centraal staan.

Wil jij ook een website die wel werkt? (en er ook goed uit ziet)

Lees Verder
Kermis op je website? Een slecht idee!
Volgende

Kermis op je website? Een slecht idee!

Laat een reactie achter

Ja, een fotoslider op de pagina en ook social media om te liken of te delen want dat hebben andere mooie websites ook allemaal. Ook moeten er plaatjes op de website, want dat ziet er mooi uit. 

Waarom dan niet?

Het is verstandig zo weinig mogelijk afleiding op je website te hebben. Bezoekers zijn ongeduldig en de concurrentie is moordend! Een slideshow of Like button maakt je site trager en dat wil je niet! Je wil toch dat je klanten zich focussen op je waanzinnige dienst of aanbod die alleen jij kunt bieden?

Alles wat je op je website zet moet je goed overwegen.

Dus weg met de social icoontjes van Facebook of twitter. Wat voegen deze werkelijk toe? 0 likes? Liever niet op de site. Je klikt op het twitter icoontje en de laatste bijdrage is al weer drie maanden oud... Wat denk je, is dat positief?

Weg met zaken die er niet toe doen.

Durf te schrappen. Durf je site “kaal” te maken. Houd alleen over waar het echt om gaat. Je bezoeker is je dankbaar. Ik hoor weinig mensen klagen over het feit dat een site overzichtelijk is of er simpel uit ziet. Ook ken ik geen mensen die bijvoorbeeld ‘s avonds even een mooie website gaan bezoeken.

Lees Verder