Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud

Je wilt toch dat je bedrijf of dienst serieus genomen wordt? Wij maken onweerstaanbare websites.

Een trage website? Irritant voor je klanten (en voor Google)

Zo dat is er uit :-) Het is maar al te waar. Bezoekers hebben geen geduld. Een trage website is echt een wegklik moment. Google weet dat als geen anders en heeft als doelstelling zo snel mogelijk goede zoekresultaten tonen. Als een link naar een een site een negatieve ervaring opleverd zal Google deze ervaring gebruiken om dit bezoek minder snel als zoekresultaat te tonen.

Wat doen we daar aan?

De partij waarbij de website is onder gebracht (webhost) is voor een groot gedeelte de oorzaak van een trage website. Dat is dan ook de reden waarom MulderMedia niet afhankelijk wil zijn van externe bedrijven.

De techniek achter de website doet ook veel.: Goed op maat geleverde afbeeldingen maken je site al sneller. Ook het gebruik van goede "snelle" programeer code helpt. 

Waarom is een unieke website geen goed idee?
Vorige

Waarom is een unieke website geen goed idee?

Laat een reactie achter

Heel simpel: Een bezoeker is een kudde dier! De meeste websites werken op dezelfde manier en zijn ook volgens een bepaalde gedachte ingedeeld.

Dat geldt zeker voor de navigatie en de indeling. Navigatie Bovenaan, links boven het logo (aanklikbaar), onderaan de pagina de "footer" met daarin de belangrijkste pagina's en contact informatie.

Deze werkwijze is bekend bij de bezoeker. Als je daar van gaat afwijken bestaat de kans dat de bezoeker "verwart raakt" en niet vindt wat hij of ze zoekt.

Resultaat? Dááág

bezoeker! Een goed design en fraaie opmaak versterken de eerste indruk. Houd er rekening mee dat een bezoeker vooral op zoek is naar de dienst die jij kunt bieden! De inhoud van je website moet dus altijd centraal staan.

Wil jij ook een website die wel werkt? (en er ook goed uit ziet)

Lees Verder
Maak je Hero niet te belangrijk
Volgende

Maak je Hero niet te belangrijk

Laat een reactie achter

De bezoeker heeft er niets aan!

Oeps! Dat komt even hard aan. Zeker omdat het er zo mooi uitziet op de website. Dat klopt, maar dat is niet het doel van je website toch?

Waarom zie je het dan zo vaak?

Omdat het er mooi uit ziet? Ik denk het wel. Het is gemakkelijk scoren omdat de opdrachtgever het mooi vindt. “En omdat website X het ook heeft, moet ik het ook hebben”.

Waarom beter van niet?

Omdat het veel kostbare ruimte inneemt. Ruimte die je kunt gebruiken om je unieke aanbod te doen. Ook maakt het je site trager; de afbeelding moet per slot van rekening geladen worden. Tenslotte leidt het enorm af van de inhoud (content) waar je uiteindelijk je klant mee overtuigt.

Durf ballast te schrappen van je site

Ik weet het; het doet even pijn. Uiteindelijk wordt je site er beter van. Je bedient je bezoeker beter en dat is werkelijk wat telt.

Afbeeldingen zijn belangrijk

Mensen zijn visueel ingesteld. Maak daar zo goed mogelijk gebruik van. Afbeeldingen zijn ter ondersteuning van je website in plaats van als afleiding.

Alternatief:

Kleine afbeeldingen met daarin een hele goede, verleidelijke tekst. Op die manier breng je sfeer over en kun je direct je onweerstaanbare aanbod doen.

Lees Verder