Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud

Je wilt toch dat je bedrijf of dienst serieus genomen wordt? Wij maken onweerstaanbare websites.

Een beveiligde verbinding; wat is dat nu weer?

Een terechte vraag. Je gaat er waarschijnlijk vanuit dat je verbinding toch veilig is? Dat is niet het geval. In de meeste gevallen hoeft dat geen probleem te zijn.

Wanneer is een beveiligde verbinding noodzakelijk?

Als je gevoelige gegevens via je website gaat versturen. Een voorbeeld: Iemand vult een formulier in op je website met gevoelige gegevens. In principe is het verstuurde formulier te "onderscheppen" door kwaadwillenden. Ook webshops maken veel gebruik van formulieren dus dan is het verstandig beveiliging in te zetten.

De wet schrijft voor dat je zelf maatregelen dient te nemen

Wet Bescherming Persoonsgegevens, hoofdstuk 2, artikel 13. Daarin staat beschreven dat je zelf moet beoordelen of dit ook voor jouw situatie van toepassing is. Voor een webshop is het wel duidelijk. Daar moet je een beveiligde (versleutelde) verbinding voor gebruiken. Voor formulieren op je eigen website? Dat hangt er van af. Naam en e-mail adres zijn misschien geen probleem, maar zodra er meer persoonlijke informatie wordt verstuurd is het een andere zaak.

Oké duidelijk, maar hoe gaat het dan in z'n werk?

MulderMedia zorgt voor een SSL certificaat. Door middel van dit certificaat wordt alle data van je website versleuteld verstuurd. De bezoeker merkt hier verder niets van. Een oplettende bezoeker ziet in de adres balk: https staan ipv http. En ook een groen slotje (kijk maar eens als je inlogt bij je bank).

Google waardeert een goed beveiligde website

Als het voor je bezoekers veilig is, waardeert Google dit. In de zoekresultaten kan dit gunstig uitpakken. Google heeft onlangs gemeld dat deze beveiliging steeds belangrijker wordt in de toekomst.

Als je een versleutelde verbinding wilt

Jaarlijks worden hiervoor kosten in rekening gebracht. Een certificaat uitgeven kost nu eenmaal geld. Vraag naar de mogelijkheden.

Maak je Hero niet te belangrijk
Vorige

Maak je Hero niet te belangrijk

Laat een reactie achter

De bezoeker heeft er niets aan!

Oeps! Dat komt even hard aan. Zeker omdat het er zo mooi uitziet op de website. Dat klopt, maar dat is niet het doel van je website toch?

Waarom zie je het dan zo vaak?

Omdat het er mooi uit ziet? Ik denk het wel. Het is gemakkelijk scoren omdat de opdrachtgever het mooi vindt. “En omdat website X het ook heeft, moet ik het ook hebben”.

Waarom beter van niet?

Omdat het veel kostbare ruimte inneemt. Ruimte die je kunt gebruiken om je unieke aanbod te doen. Ook maakt het je site trager; de afbeelding moet per slot van rekening geladen worden. Tenslotte leidt het enorm af van de inhoud (content) waar je uiteindelijk je klant mee overtuigt.

Durf ballast te schrappen van je site

Ik weet het; het doet even pijn. Uiteindelijk wordt je site er beter van. Je bedient je bezoeker beter en dat is werkelijk wat telt.

Afbeeldingen zijn belangrijk

Mensen zijn visueel ingesteld. Maak daar zo goed mogelijk gebruik van. Afbeeldingen zijn ter ondersteuning van je website in plaats van als afleiding.

Alternatief:

Kleine afbeeldingen met daarin een hele goede, verleidelijke tekst. Op die manier breng je sfeer over en kun je direct je onweerstaanbare aanbod doen.

Lees Verder
Je logo is minder belangrijk dan je denkt.
Volgende

Je logo is minder belangrijk dan je denkt.

Laat een reactie achter

Dit maak ik vaak mee bij mijn klanten. Het logo moet vooral groot en prominent op de website staan……..maar is dat wel zo’n goed idee?

Je eigen logo roept een bepaald gevoel bij jezelf op, een stukje emotie. Je hebt er vaak lang over nagedacht en een grafisch vormgever heeft het voor gemaakt wat vaak niet goedkoop is. Dus dan wil je het logo ook graag duidelijk (groot) op je website.

Dus niets mis mee toch om het logo duidelijk zichtbaar op je site te plaatsen?

Jawel! Het logo neemt vaak (te) veel ruimte in waardoor de inhoud van de site veel lager komt te staan dan nodig is! Dit terwijl de inhoud het belangrijkste van je website is.

Realiseer je altijd: Een bezoeker zoekt naar een oplossing voor een probleem en let daarbij, zeker niet in eerste instantie, op je logo.

Het is dus verstandig om geen ruimte te ‘verspillen’. Overigens zijn logo’s voor bezoekers niet altijd even duidelijk, maak daarom altijd gebruik van een goede “tagline”. Dit is een ultra korte tekst die beschrijft wat je precies doet.

iconmetlogo

Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud

Lees Verder