Geven is het nieuwe krijgen

Blog

De Homepage, minder belangrijk dan je denkt!

De Homepage, minder belangrijk dan je denkt!

Leave review
Vaak wordt er (te) veel tijd besteed aan de homepage. Logisch zou je denken...

Vaak wordt er (te) veel tijd besteed aan de homepage. Logisch zou je denken….. Toch is de homepage minder belangrijk waarom is dat zo?

De meeste bezoekers komen niet via de homepage maar via zoekmachines!

Grote kans dat ze gericht zoeken en dus eerder op een productpagina terecht komen. Het is dus erg belangrijk om juist veel tijd aan deze productpagina’s te besteden. Juist op de productpagina’s kan je perfect uitleggen en de “diepte” ingaan.

Zie de homepage als een etalage van een winkel

In deze etalage laat je in het kort zien wat je kunt verwachten. In de winkel zelf vind je dan de producten uitgebreid in alle variaties met bijbehorende informatie.

De homepage is dus om te “lokken”

Omdat de homepage zo algemeen is, is deze pagina niet goed te optimaliseren voor de bezoekers en dus ook niet voor Google. 

Waarvoor is de homepage dan wel?

Een globale indruk geven en verwijzen naar de belangrijkste productpagina’s en je unieke aanbod doen daar is de homepage voor.

Lees verder
Kermis op je website? Een slecht idee!

Kermis op je website? Een slecht idee!

Leave review

Ja, een fotoslider op de pagina en ook social media om te liken of te delen want dat hebben andere mooie websites ook allemaal. Ook moeten er plaatjes op de website, want dat ziet er mooi uit. 

Waarom dan niet?

Het is verstandig zo weinig mogelijk afleiding op je website te hebben. Bezoekers zijn ongeduldig en de concurrentie is moordend! Een slideshow of Like button maakt je site trager en dat wil je niet! Je wil toch dat je klanten zich focussen op je waanzinnige dienst of aanbod die alleen jij kunt bieden?

Alles wat je op je website zet moet je goed overwegen.

Dus weg met de social icoontjes van Facebook of twitter. Wat voegen deze werkelijk toe? 0 likes? Liever niet op de site. Je klikt op het twitter icoontje en de laatste bijdrage is al weer drie maanden oud... Wat denk je, is dat positief?

Weg met zaken die er niet toe doen.

Durf te schrappen. Durf je site “kaal” te maken. Houd alleen over waar het echt om gaat. Je bezoeker is je dankbaar. Ik hoor weinig mensen klagen over het feit dat een site overzichtelijk is of er simpel uit ziet. Ook ken ik geen mensen die bijvoorbeeld ‘s avonds even een mooie website gaan bezoeken.

Lees verder
Maak je Hero niet te belangrijk

Maak je Hero niet te belangrijk

Leave review

De bezoeker heeft er niets aan!

Oeps! Dat komt even hard aan. Zeker omdat het er zo mooi uitziet op de website. Dat klopt, maar dat is niet het doel van je website toch?

Waarom zie je het dan zo vaak?

Omdat het er mooi uit ziet? Ik denk het wel. Het is gemakkelijk scoren omdat de opdrachtgever het mooi vindt. “En omdat website X het ook heeft, moet ik het ook hebben”.

Waarom beter van niet?

Omdat het veel kostbare ruimte inneemt. Ruimte die je kunt gebruiken om je unieke aanbod te doen. Ook maakt het je site trager; de afbeelding moet per slot van rekening geladen worden. Tenslotte leidt het enorm af van de inhoud (content) waar je uiteindelijk je klant mee overtuigt.

Durf ballast te schrappen van je site

Ik weet het; het doet even pijn. Uiteindelijk wordt je site er beter van. Je bedient je bezoeker beter en dat is werkelijk wat telt.

Afbeeldingen zijn belangrijk

Mensen zijn visueel ingesteld. Maak daar zo goed mogelijk gebruik van. Afbeeldingen zijn ter ondersteuning van je website in plaats van als afleiding.

Alternatief:

Kleine afbeeldingen met daarin een hele goede, verleidelijke tekst. Op die manier breng je sfeer over en kun je direct je onweerstaanbare aanbod doen.

Lees verder
Een beveiligde verbinding; wat is dat nu weer?

Een beveiligde verbinding; wat is dat nu weer?

Leave review

Een terechte vraag. Je gaat er waarschijnlijk vanuit dat je verbinding toch veilig is? Dat is niet het geval. In de meeste gevallen hoeft dat geen probleem te zijn.

Wanneer is een beveiligde verbinding noodzakelijk?

Als je gevoelige gegevens via je website gaat versturen. Een voorbeeld: Iemand vult een formulier in op je website met gevoelige gegevens. In principe is het verstuurde formulier te "onderscheppen" door kwaadwillenden. Ook webshops maken veel gebruik van formulieren dus dan is het verstandig beveiliging in te zetten.

De wet schrijft voor dat je zelf maatregelen dient te nemen

Wet Bescherming Persoonsgegevens, hoofdstuk 2, artikel 13. Daarin staat beschreven dat je zelf moet beoordelen of dit ook voor jouw situatie van toepassing is. Voor een webshop is het wel duidelijk. Daar moet je een beveiligde (versleutelde) verbinding voor gebruiken. Voor formulieren op je eigen website? Dat hangt er van af. Naam en e-mail adres zijn misschien geen probleem, maar zodra er meer persoonlijke informatie wordt verstuurd is het een andere zaak.

Oké duidelijk, maar hoe gaat het dan in z'n werk?

MulderMedia zorgt voor een SSL certificaat. Door middel van dit certificaat wordt alle data van je website versleuteld verstuurd. De bezoeker merkt hier verder niets van. Een oplettende bezoeker ziet in de adres balk: https staan ipv http. En ook een groen slotje (kijk maar eens als je inlogt bij je bank).

Google waardeert een goed beveiligde website

Als het voor je bezoekers veilig is, waardeert Google dit. In de zoekresultaten kan dit gunstig uitpakken. Google heeft onlangs gemeld dat deze beveiliging steeds belangrijker wordt in de toekomst.

Als je een versleutelde verbinding wilt

Jaarlijks worden hiervoor kosten in rekening gebracht. Een certificaat uitgeven kost nu eenmaal geld. Vraag naar de mogelijkheden.

Lees verder
Je logo is minder belangrijk dan je denkt.

Je logo is minder belangrijk dan je denkt.

Leave review

Dit maak ik vaak mee bij mijn klanten. Het logo moet vooral groot en prominent op de website staan……..maar is dat wel zo’n goed idee?

Je eigen logo roept een bepaald gevoel bij jezelf op, een stukje emotie. Je hebt er vaak lang over nagedacht en een grafisch vormgever heeft het voor gemaakt wat vaak niet goedkoop is. Dus dan wil je het logo ook graag duidelijk (groot) op je website.

Dus niets mis mee toch om het logo duidelijk zichtbaar op je site te plaatsen?

Jawel! Het logo neemt vaak (te) veel ruimte in waardoor de inhoud van de site veel lager komt te staan dan nodig is! Dit terwijl de inhoud het belangrijkste van je website is.

Realiseer je altijd: Een bezoeker zoekt naar een oplossing voor een probleem en let daarbij, zeker niet in eerste instantie, op je logo.

Het is dus verstandig om geen ruimte te ‘verspillen’. Overigens zijn logo’s voor bezoekers niet altijd even duidelijk, maak daarom altijd gebruik van een goede “tagline”. Dit is een ultra korte tekst die beschrijft wat je precies doet.

iconmetlogo

Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud

Lees verder
Je moet er niet aan denken dat je website gehackt wordt!

Je moet er niet aan denken dat je website gehackt wordt!

Leave review

Websites liggen voortdurend onder vuur. Dagelijks hoor je in de media wel berichten over websites of internet diensten die gehackt zijn of dat er gegevens op straat liggen.

Wat er bijvoorbeeld gebeurt wanneer je website gehackt wordt, is dat je site wordt aangepast door de hackers. Zij zetten er dan spam op. Hierbij worden bijvoorbeeld pagina’s aangemaakt met reclameboodschappen en links naar andere sites. Een andere mogelijkheid is dat er virussen beschikbaar worden gemaakt via de website, zodat nietsvermoedende bezoekers vervolgens virussen binnen krijgen. Dit worden ook wel phishing websites genoemd.

Hacks zijn dus een serieuze bedreiging voor de website en bezoekers die erop komen

Dan is het  ook niet meer dan logisch dat een website door de zoekmachines ‘lager’ worden getoond in de zoekresultaten. Ook wordt er een melding weergegeven dat de website schade kan toebrengen aan de computer of dat de website mogelijk gehackt is.

Help, hoe kan dit?

De meeste websites die gehackt worden maken gebruik van verouderde website software. Het is dus enorm belangrijk de laatste versies van de software te gebruiken. Het is niet voor niets dat Windows en Mac software regelmatig updates op je computer installeren.

Een website bestaat uit verschillende software pakketten.

Zo zijn het contactformulier, een fotoboek, maar ook de teksteditor waarmee je teksten bewerkt op je webpagina zet, software pakketten.

Het is belangrijk dat deze software up-to-date is, zie het als een APK van je auto.

Hackers proberen steeds op andere manieren websites te hacken. Software makers repareren hun software weer zodat hacken weer even onmogelijk is….  totdat het spel weer van voor af aan begint. Door de meest actuele versies van de software te gebruiken beperkt je het gehackt worden enorm.

Wat kan MulderMedia doen?

Simpel: Je website up-to-date houden zodat de kans dat je gehackt wordt minimaal is.

MulderMedia introduceert: Websitemonitor:

  • MulderMedia monitort niet alleen als er updates zijn, maar ziet ook als er iets ‘raars’ op je website aan de hand is.
  • Een maal per jaar een vast bedrag (dus niet afhankelijk van het aantal updates in dat jaar)
  • Voor iedere update maakt MulderMedia een complete back-up van je website. Handig als er uiteindelijk toch iets mis mocht gaan.
  • Websitemonitor is inclusief een extra beveiligingsmuur (firewall) op je website (daarmee wordt veel ellende voorkomen)

Prima dat wil ik wel hoe nu verder?

Neem CONTACT met ons op, dan regelen we het voor je.

Wat als ik er voor kies niets te doen?

Even goede vrienden natuurlijk. Misschien blijft je website wel gewoon werken, maar als het mis gaat heb je een probleem! Het repareren van een gehackte website is een lastig en tijdrovend (kostbaar) proces.

Hoe groot is kans dat ik alsnog slachtoffer word van een hacker ook al maak ik gebruik van de websitemonitor?

Uit te sluiten is een hack nooit! Het blijft een “kat en muis” spel. Doordat MulderMedia de updates voortdurend toepast is de kans minimaal dat je slachtoffer wordt van een hacker. Ook beschikt MulderMedia over een back-up van je website zodat we je site snel weer in de lucht kunnen brengen.

Lees verder
Waarom is een unieke website geen goed idee?

Waarom is een unieke website geen goed idee?

Leave review

Heel simpel: Een bezoeker is een kudde dier! De meeste websites werken op dezelfde manier en zijn ook volgens een bepaalde gedachte ingedeeld.

Dat geldt zeker voor de navigatie en de indeling. Navigatie Bovenaan, links boven het logo (aanklikbaar), onderaan de pagina de "footer" met daarin de belangrijkste pagina's en contact informatie.

Deze werkwijze is bekend bij de bezoeker. Als je daar van gaat afwijken bestaat de kans dat de bezoeker "verwart raakt" en niet vindt wat hij of ze zoekt.

Resultaat? Dááág

bezoeker! Een goed design en fraaie opmaak versterken de eerste indruk. Houd er rekening mee dat een bezoeker vooral op zoek is naar de dienst die jij kunt bieden! De inhoud van je website moet dus altijd centraal staan.

Wil jij ook een website die wel werkt? (en er ook goed uit ziet)

Lees verder
Een trage website? Irritant voor je klanten (en voor Google)

Een trage website? Irritant voor je klanten (en voor Google)

Leave review

Zo dat is er uit :-) Het is maar al te waar. Bezoekers hebben geen geduld. Een trage website is echt een wegklik moment. Google weet dat als geen anders en heeft als doelstelling zo snel mogelijk goede zoekresultaten tonen. Als een link naar een een site een negatieve ervaring opleverd zal Google deze ervaring gebruiken om dit bezoek minder snel als zoekresultaat te tonen.

Wat doen we daar aan?

De partij waarbij de website is onder gebracht (webhost) is voor een groot gedeelte de oorzaak van een trage website. Dat is dan ook de reden waarom MulderMedia niet afhankelijk wil zijn van externe bedrijven.

De techniek achter de website doet ook veel.: Goed op maat geleverde afbeeldingen maken je site al sneller. Ook het gebruik van goede "snelle" programeer code helpt. 

Lees verder

Nieuw

Trouwfotograaf4you

Trouwfotograaf4you

Leave review
Wat
Ontwerp en tekst
trouwfotograaf4you.nl

Journalistieke trouwfoto's door 2 fotografen

Ben en Annemieke zijn twee spontane fotografen. Uniek is dat ze met z'n beiden trouwfoto's maken waardoor er veel meer momenten gevangen worden.

De concurrentie is groot in deze branche. Daarom is alles op alles gezet om deze site goed te laten scoren in Google.

Tags
Lees meer
Djurre Kookt

Djurre Kookt

Leave review
Wat
Complete project. Vormgeving: standaard vormgeving
djurrekookt.nl

Djurrekookt is het culinair hart van Djurre Kookt. Innovatief koken en fooddesign. Op de site veel recepten, een blog, ervaringen en kooktips. Natuurlijk zijn er koppelingen met social media.

Tags
Lees meer
Hèt Sportcentrum

Hèt Sportcentrum

Leave review
Wat
Hele project: MulderMedia
hetsportcentrum.nl

Hèt Sportcentrum is al weer een aantal jaren geleden gevestigd in Oldeberkoop. Tijd voor een frisse website die ook een optimale ervaring biedt voor mobiele gebruikers. Bezoekers kunnen ook hun beoordeling achterlaten, of een kennismakingsles aanvragen.

Lees meer
Storyline Media

Storyline Media

Leave review
Wat
Website: MulderMedia Tekst: Storyline Media
storyline-media.nl

Storyline Media:Je impact vergroten doe je door je verhalen op de juiste manier te vertellen; in tekst, video en presentaties. En dat blijkt nog een hele kunst. Pak die aandacht, hou het vast en breng de boodschap daadwerkelijk over! Mobiel gebruik was het uitgangspunt, dus op alle schermen goed bruikbaar en snel geladen.

Tags
Lees meer
Tandartsenpraktijk De Landerijen

Tandartsenpraktijk De Landerijen

Leave review
Wat
Techniek: MulderMedia Tekst: Tekst voor Media
tandarts-landerijen.nl

Fris, vertrouwen wekken, modern en geschikt voor alle apparaten dat is in het kort wat de opdracht was. Bezoekers kunnen online een afspraak maken, maar zich ook inschrijven voor de praktijk. De zwartwit foto's hebben een mooi contrast met de verder heldere kleuren van de website. Uitstraling is belangrijk, maar bezoekers lezen de teksten en moeten dan tot actie over gaan. Daar is veel aandacht aan besteed.

Lees meer