Inspirerende, Prikkelende, Opzienbarende Zaken Uit De Wereld Die Internet Heet

KERMIS OP JE WEBSITE? EEN SLECHTE ZAAK!

Ja, een fotoslider op de pagina en ook social media om te liken of te delen want dat hebben andere mooie websites ook allemaal. Ook moeten er plaatjes op de website, want dat ziet er mooi uit. 

Lees meer

Je moet er niet aan denken dat je website gehackt wordt!

Websites liggen voortdurend onder vuur. Bijna dagelijks hoor je in de media wel berichten over websites of internet diensten die gehackt zijn.

Wat er gebeurt wanneer je website gehackt wordt, is dat je site wordt aangepast door de hackers. Zij zetten er dan spam op. Hierbij worden bijvoorbeeld pagina’s aangemaakt met reclameboodschappen en links naar andere sites. Een andere mogelijkheid is dat er virussen beschikbaar worden gemaakt via de website, zodat nietsvermoedende bezoekers vervolgens virussen binnen krijgen. Dit worden ook wel phishing websites genoemd.

Hacks zijn dus een serieuze bedreiging voor de website en bezoekers die erop komen. Dan is het eigenlijk ook niet meer dan logisch dat een website door de zoekmachines ‘naar beneden’ wordt gezet in de zoekresultaten. Daarnaast wordt er een melding weergegeven dat de website schade kan toebrengen aan de computer of dat de website mogelijk gehackt is. Dit schrikt bezoekers af en het aantal zal dan ook drastisch afnemen.

Hoe kan dit?

De meeste websites die gehackt worden maken gebruik van verouderde software. Het is dus enorm belangrijk de laatste versies van de software te gebruiken. Het is niet voor niets dat Windows en Mac software regelmatig updates op je computer installeren.

Lees meer

Waarom is een unieke website geen goed idee?

Heel simpel: Een bezoeker is een kudde dier! De meeste websites werken op dezelfde manier en zijn ook volgens een bepaalde gedachte ingedeeld.

kuddedierDeze werkwijze is bekend bij de bezoeker. Als je daar van gaat afwijken bestaat de kans dat de bezoeker "verwart raakt" en niet vindt wat hij of zij zoekt. Resultaat? Dááág bezoeker!

Een goed design en fraaie opmaak versterken de eerste indruk. Houd er rekening mee dat een bezoeker vooral op zoek is naar de dienst die jij kunt bieden! De inhoud van je website moet dus altijd centraal staan.

Wil jij ook een website die wel werkt? (en er ook goed uit ziet)

Flat Design?

Al jaren lang worden websites ontworpen alsof het uiterlijk overeen moet komen met de tastbare werkelijkheid. Dus knoppen die lijken op knoppen van de afstandsbediening van de TV bijvoorbeeld.

Lees meer

Wat is je doel?

Gek genoeg realiseren mensen zich vaak niet wat het doel van hun website is. Vreemd want daarvoor doe je het toch allemaal? De gedachte dat je een website moet hebben leeft nog heel sterk. Ik beweer het tegendeel: als je geen goede website hebt, is het beter om geen website te hebben! 

Lees meer

Websites moeten zich aan de gebruiker aanpassen en niet andersom.

Met de komst van smartphones en tablets bekijken bezoekers uw website niet meer met een beeldscherm zoals op uw computer. Grootste verschil is het schermformaat. Een smartphone heeft natuurlijk een veel kleiner scherm dan een ‘normaal’ computerscherm. Als je een smartphone of tablet vervolgens ook nog draait heeft dat ook nog tot gevolg dat het scherm breder of hoger wordt.

Lees meer

Een domeinnaam is belangrijk.

Eén van de eerste zaken waarover nagedacht moet worden alvorens een website gebouwd kan worden is het vastleggen van een domeinnaam. Het is heel verleidelijk om vooral uw bedrijfsnaam en uw eigen naam in de domeinnaam voor te laten komen, maar is dat wel zo verstandig?

Lees meer

Soms iets te enthousiast...

Ik betrap mijzelf er vaak op dat ik te enthousiast ben over mijn vak. Een klant die zich laat informeren, wordt door mij soms bedolven onder een stortvloed van informatie. Wat kan je beter niet doen en waarom niet en wat wel en heb je daar al eens over nagedacht?

Lees meer

Snelheid telt.........meer dan ooit!

Niet alleen voor de bezoeker is een snelle website prettig. Zoekgigant Google denkt daar net zo over. Sinds enige tijd gaat Google dan ook de snelheid hoger waarderen bij de zoekresultaten. Een snelle site is in het voordeel t.o.v de concurrent met een relatief trage website. Hoe zorg je er nu voor dat een website snel is?

Lees meer

  • 1
  • 2